výstupy za říjen
|
Rozlišuji tvary téhož slova a slova příbuzná. |
|
U slov rozpoznám předponu, kořen a příponu. |
|
Správně doplňuji předpony bez-, nad-, od-, roz-, vz-, pod-. |
|
Poznám a správně napíšu slova se zdvojenou souhláskou (povinně, denně, poddaný, rozzlobit, babiččin, Anna,…) |
|
Čtu nahlas plynule s výrazem a jistotou. |
|
Orientuji se v textu a odpovídám na otázky k textu. |
|
Pamatuji si správné převody jednotek. |
|
Převedu jednotky délky, hmotnosti a času. |
|
Při písemném dělení správně sepisuji čísla „do ocásku“. |
|
Vypočítám obvod trojúhelníku, čtverce, obdélníku a mnohoúhelníku. |
|
Vysvětlím pojem osvícenství. |
|
Pamatuji si reformy Marie Terezie a Josefa II. |
|
Vysvětlím, co povolil toleranční patent. |
|
Vysvětlím, co je to nevolnictví a co znamenalo jeho zrušení. |
|
Dokážu popsat, jak vypadal život lidí na vesnici za vlády Marie Terezie a Josefa II. |
|
Dokážu zdůvodnit, proč se 19. století označuje za „století páry“. |
|
Ukážu na mapě, kudy vedla v českých zemích první parní železnice a jaké vynálezy pomohly lidem zlehčit jejich práci/život. |
|
Rozlišuji obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje. |
|
Vyjmenuji druhy elektráren a popíšu, pomocí čeho se v nich vyrábí elektrická energie. |
|
Vysvětlím vliv elektráren na životní prostředí. |
|
Uvědomuji si nebezpečí při nesprávném zacházení s elektřinou. |
|
Dokážu vysvětlit, jak vzniká půda a jak ji může člověk znehodnotit. |
|
Vyjmenuji, z čeho se skládá půda a jaká její část je nejúrodnější. |
|
Vysvětlím význam půdy pro lidi, živočichy i rostliny. |
|
Včas a zodpovědně plním (neodbývám) domácí úkoly. |
|
Na začátku hodiny mám nachystané všechny pomůcky, sešity a učebnice na lavici. |
|
Na geometrii si včas chystám pravítka, kružítko a ořezané tužky. |
|
Dodržuji pravidla ve třídě, abych nezranil sebe ani ostatní a neponičil vybavení třídy. |
|
V aktovce nosím POUZE předměty na daný den. |
|
Snažím se denně trénovat psaní anglických slovíček. |