výstupy za září
U názvů států, měst, příslušníků národů, řek, pohoří a jiných vlastních jmen píšu velké počáteční písmeno |
Vím, kdy napíšu ve slově ú/ů i u těžších slov např. (kůra/kúra, túra) |
Vymyslím vhodná synonyma (slova podobného významu) i slova protikladná k daným slovům |
Bezpečně poznám vyjmenovaná slova i jejich slova příbuzná |
Píšu správná i/y v koncovkách podstatných jmen |
U podstatných jmen určím pád, číslo, rod a vzor |
U podstatných jmen rodu mužského rozliším životnost |
U sloves určím osobu, číslo a čas |
U běžných slov rozliším předponu, kořen a příponu |
Poznám, kdy se jedná o předponu a kdy o předložku (od lesa/oddíl), předložku napíšu zvlášť, předponu dohromady se slovem |
Bezpečně poznám podstatná jména, přídavná jména, číslovky, slovesa, předložky, spojky, citoslovce, většinu zájmen a příslovcí a některé částice |
Vyprávění píšu v odstavcích |
Pravidelně si doma čtu knížku, |
Ve vyprávění se snažím užívat hodně přídavných jmen a příslovcí |
Pamětně sčítám, odčítám, násobím i dělím jednoduché příklady |
Při písemném sčítání a odčítání správně zapisuji čísla pod sebe |
Vypočítám slovní úlohu jednoduchou (1 výpočet) |
Vypočítám složenou slovní úlohu (2 a více mezivýpočtů) |
Používám správný postup při rýsování čtverce, obdélníku a trojúhelníku |
Co nejpřesněji narýsuji rovnoběžky a kolmice |
Daří se mi rýsovat tence a čistě |
Pamatuji si datum bitvy na Bílé hoře, vysvětlím, kdo zvítězil a jak byli potrestáni poražení |
Vysvětlím, co se dělo s nekatolíky v období třicetileté války a po jejím skončení |
Dokážu rozlišit život pánů a poddaných v období po třicetileté válce |
Vyjmenuji alespoň tři znaky barokních staveb a sochařských děl |
Vysvětlím, proč je Jan Amos Komenský označován za učitele národů |
Vysvětlím, k čemu se používají: žula, vápenec, písek a pískovec |
Vysvětlím, jak se těží a k čemu se používají: zlato, stříbro, platina, uhlí, ropa a zemní plyn |
Všechny své učebnice a sešity mám obalené v pevných obalech |
Zadání domácích úkolů si vždy zapisuji do svého úkolníčku nebo diáře |